Saturday, September 21, 2019

My Pregnancy Craving+Sickness

Hi olls. Throughout the 9 months of pregnancy I have nada cravings at all. Aku try nak mencari something yang aku mengidam ke apa. Tapi tak ada haha. Saje aje nak tengok kalau suami rajin melayan ke. Lol.

Alhamdulillah la mudah. Tapi mudah tak mudah la. Masa awal-awal pregnancy ada la jugak muntah sikit-sikit. Tapi tak teruk la. Muntah kalau aku makan makanan yang a bit oily/berempah. And pagi-pagi kalau macam tersalah makan benda yang triggered nak muntah la. Diulang benda yang oily contoh pulut panggang macam tu. Memang akan muntah sikit. Heartburn goes sampai hujung pregnancy terus. Takleh makan nasi goreng/bihun goreng. Tapi lauk goreng boleh pulak. Aku pun tak paham haha.

Ada la sesekali rasa nak makan tu ni. Tapi tak la nangis hentak kaki kalau tak dapat. Kire tak teruk la ngidam aku. Tak cakap pun orang ngidam ngade-ngade k. Cuma aku tak de la kirenye perasaan ngidam tu. Nanti kang ada pulak yang cakap, kau tak rasa mana tahu. Alolololo.

Ada la sekali teringin nak makan baby crab, lepas tu durian la, lepas tu apa lagi eh. Lupa dah. But most of the time even before pregnant pun aku memang jenis kuat makan. So tak adalah craving sangat. Ehehehe. All is normal la.

And untuk heartburn tips, kalau heartburn teruk sangat, my remedies is ice cream McD vanilla. Tak kisah sundae cone/McFlurry Oreo. So far both working fine for me. Yang pelik ice cream vanilla lain tak work pulak haha. Ade-ade betul. Macam Iman. Ehh

Oh masa pregnantkan Iman aku suka benda-benda yang masin & pedas. Selamba je aku makan maggi Samyang tu. Alhamdulillah. Iman lahir one healthy boy. Tapi tu la semua benda berpada ye tuan-tuan dan puan-puan. Aku dipesan jangan makan uncook food oleh doc. Tapi kadang aku tak tahan aku makan jugak telur half cook. Because that is my favourite. Sekali sekala je la. Tapi jangan selalu. Kena ingat baby is always first. Benda dalam perut kita tak nampak. So sayangilah baby anda. Ingat tau, tak senang nak pregnant ni.

Yang pasal makanan masin yang pelik sebab masa tak pregnant aku sweet tooth. Tapi masa pregnant aku tak boleh makan benda manis, rasa mulut pahit. So goes aku suka benda masin & pedas. Masam tak sangat. Masa awal pregnant je. Itupun sebab nak buang rasa loya-loya.

So alhamdulillah for the easy pregnancy journey. Hope we meet again next time. Ehhh. Tapi so far orang cakap nanti akan rindu pregnant. Aku tak rindu pun sangat pregnant. If I miss a day, it would be hari selepas luka episiotomi aku sembuh & aku boleh poopoo dengan normal. Haha. If I could skip the pregnancy & just go to that day I would. Haha.

But it is part of life part of journey. So until next time. Terimalah I yang looking very pregnant here.


No comments:

Post a Comment