Friday, April 19, 2019

Gee is Finally Pregnant after 2 Years of Marriage

Hi guys. Gee datang lagi. Semua post lama iolls dah draftkan sebab malu dengan diri sendiri yang dulu emo tak memasal. Bhahaha. Sepertinya malu bila FB bagi notifications memories lama-lama. Rasa macam nak maki diri sendiri! Sekarang acah-acah dah matang la kononnya.

Anyway, rasa nak menulis semula, satu is sebabnya I am now unemployed. Dua is sebabnya, I felt like I should memorikan pengalaman ini because it just too priceless to not to.

So aku dan Iwan dinikahkan pada 30hb April 2016. Adik ipar aku nikah 28hb April 2017. Hasya lahir pada 27hb March 2018. Maknanya it takes her only 2 months to conceive. Masa tau tu, pedih dia lain macam haha. Adalah rasa jeles sikit sebab of course I would asked myself kenapa orang lain senang sangat nak pregnant. Tapi sikit je la. And not in ill form. Nauzubillah. I thought bila kawen aku pun akan pregnant terus. Lol. It's not happening to everyone guys. Maybe sebab aku dah tua. *Sedau diri. Anyway aku dengan Iwan so far okay je. Happy je nak dapat anak buah baru. Iwan la especially. Aku okay aje pasal anak buah aku up to the moment dah 14 orang dah.

30 April 2016

So bila Hasya lahir, aku masih belum pregnant. Iwan still rileks je. Aku ada jugak cuba ajak dia jumpa doc. Baca tu baca ni. Tapi tak terpergi jugak. Kos salah satu sebabnya. Masa tu rancang nak jumpa pakar dekat hospital swasta. So mestilah kena pikir bajet jugak.

Yang lagi pedih hulu hatinya, bila tengok Iwan sayang betul dekat Hasya tu. Happy gembira betul main dengan Hasya. Not that he shouldn't love her, it just that I feel sad that at the age that he should play with his own kids, instead he play with other's kids. Kadang-kadang borak dengan Aisyah, aku nangis-nangis cakap pasal benda ni. Pasal not being able to give kids to him. Walaupun tak pernah check pun siapa yang problem. Tapi ye la, walaupun most of the time we are okay happy bahagia je, tapi adalah jugak time rasa sedih down dan sebagainya. God's given feelings.

Aku pun ada beli yang sticks untuk detect bila waktu subur tu. Senang la nak plan apa-apa. Mungkin jugak kami tak pregnant-pregnant sebab kami pun malas jugak. Tak serancak pengantin baru. Aha. Kadang-kadang timing salah. Tapi sebelum ni pernah je bersama time waktu yang lebih kurang waktu yang conceive tu. Sebab everytime we do it, I tanda dalam apps phone ni. Senang nak tau tarikh sendiri dan sebagainya. *untuk bacaan dewasa lulz


Test Kesuburan - Ihsan Google

Anyway, suddenly dalam bulan November 2018, aku tetiba period lewat sehari. Selalu aku akan period awal walaupun ada je period lewat sehari, tapi hari tu terus period, dan lalu kecewa. Lepas tu aku pun tak tau mana datang confident. Aku pun buat la pregnancy test. Padahal baru lambat sehari je. Aku buat test 4hb Nov 2018.

Period Suppose Date 3hb November 2018

Dan keluar double line. Masa ni happy la. Walaupun can be false alarm, tapi dapat rasa pregnant seminggu dua minggu pun dah rasa syukur. Pregnancy test tu memang ada kat rumah sebab pernah sekali tu aku cirit birit melampau thought I was pregnant, aku mintak Iwan beli ubat cirit birit dengan pregnant test 1 keping. Tapi tak guna pun. Turn out I am actually gastric. Lulz. So simpan je pregnancy test tu.

Masa tu aku balik kampung, aku pun bawak siap-siap pregnancy test tu dan test dekat kampung. Kenapa aku bawak tu pun aku tak sure. Betulkan instinct manusia ni kuat. Bila dah test tu, aku tunjuk la dekat Iwan. Iwan masa tu tengah tidur. Aku test pagi, sebab baca katanya bagus test waktu pagi. Respond Iwan dia senyum lepas tu dia sambung tidur. Hmmmmm. Aku rasa dia mamai dan dia tak paham kot.

1st Time Buat Pregnancy Test

Walaupun second line tu nampak tak nampak, tapi jenuh aku google, katanya ada harapan. So dalam harapan aku pun menenangkan diri. Ye la, kang berharap sangat kang pun kesian jugak. Iwan pun dah pesan, rileks-rileks je. Lagipun aku plan nak buat test lagi nanti. So we waited a few days, dan aku tak period-period lagi and we do the test again.

2nd Time Buat Pregnancy Test - 14hb Nov 2018

And alhamdulillah, both test come out positive. Walaupun tak berapa nampak yang stick test tu, tapi ada je second line samar-samar. So, kalau nak disimpulkan semua ini, macam mana boleh mengandung, what did we do, we don't really have answer. Semua benda biasa-biasa je. Nanti aku sambung cerita lagi, bila aku ke klinik untuk buat scan kali pertama ya. Dan pelbagai dugaan yang menimpa. Seeya.

No comments:

Post a Comment